Τι είναι η Μηχανή Κρατήσεων και γιατί κάθε κατάλυμα πρέπει να έχει μία;
Τι είναι η Μηχανή Κρατήσεων και γιατί κάθε κατάλυμα πρέπει να έχει μία;
07 February 2022

Τι είναι η Μηχανή Κρατήσεων και γιατί κάθε κατάλυμα πρέπει να έχει μία

 

Η Μηχανή Κρατήσεων είναι λογισμικό που εγκαθίσταται ή ενσωματώνεται στον ιστότοπο ενός καταλύματος, στο Facebook ακόμη και στο Google Business και επιτρέπει στους πελάτες να κάνουν απευθείας κρατήσεις χωρίς να χρησιμοποιούν υπηρεσίες τρίτων όπως η booking.com ή ταξιδιωτικά γραφεία.

 

Η Μηχανή Κρατήσεων είναι ένα σημαντικό  εργαλείο για κάθε ξενοδόχο για να λαμβάνει απευθείας κρατήσεις, να αυξήσει τα έσοδά του και να αυξήσει τα κέρδη του.

Σήμερα, περισσότερο από το 70% των κρατήσεων ξενοδοχείων γίνονται διαδικτυακά, καθιστώντας τα ξενοδοχεία εξαρτημένα από πλατφόρμες κρατήσεων και ταξιδιωτικά γραφεία. Η λειτουργία διαδικτυακών πυλών βοηθά τα καταλύματα να προσεγγίσουν ένα ευρύ κοινό και να αυξήσουν τις κρατήσεις τους, αλλά όταν η προμήθεια για αυτές τις κρατήσεις αρχίζει να φτάνει το 20 τοις εκατό ή περισσότερο, από κάθε κράτηση, τίθεται το ερώτημα για κάθε ιδιοκτήτη ή διαχειριστή σχετικά με την αποτελεσματικότητα και την επιχειρηματική αίσθηση αυτών των κρατήσεων.

 

 Οι πλατφόρμες βοηθούν τους τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων να προσεγγίσουν ένα ευρύ κοινό και να αυξήσουν τις κρατήσεις τους. Όμως όταν η προμήθεια για αυτές τις κρατήσεις αρχίζει να φτάνει το 20 και πλέον τοις εκατό, τίθεται το ερώτημα για με την αποτελεσματικότητα αυτής της επιχειρηματικής επιλογής.

 

Πώς λειτουργεί η μηχανή κρατήσεων

 

Διαφορετικοί τύποι μηχανών κρατήσεων παρέχουν διαφορετικούς τρόπους εγκατάστασης ή ενσωμάτωσης του λογισμικού στις σελίδες του καταλύματος. Υπάρχουν τυπικές λύσεις όπως widget και «κουμπιά» που δεν απαιτούν ειδικές γνώσεις προγραμματισμού και εγκαθίστανται ακολουθώντας μια σύντομη και εύκολη διαδικασία.

Όσον αφορά τα ξενοδοχεία, συνήθως η μηχανή κρατήσεων είναι συνδεδεμένη με το Σύστημα Διαχείρισης Ιδιοκτησίας ή αλλιώς PMS. Έτσι όλες οι κρατήσεις που ολοκληρώνονται μέσω της μηχανής κρατήσεων, φορτώνονται αυτόματα στο PMS.

Η μηχανή κρατήσεων μπορεί επίσης να συγχρονιστεί μέσω ενός διαχειριστή καναλιών με πλατφόρμες κρατήσεων, γνωστές και ως κανάλια στις οποίες διαφημίζεται το κατάλυμα.

Διαφορετικές μηχανές κρατήσεων προσφέρουν διαφορετικές λειτουργίες, αλλά οι βασικές λειτουργίες είναι οι ακόλουθες:

-Δυνατότητα εισαγωγής βασικών παραμέτρων αναζήτησης από τον πελάτη, όπως ημερομηνία διαμονής και αριθμός επισκεπτών.

-Αναζήτηση και οπτικοποίηση των διαθέσιμων επιλογών διαμονής και των τιμών τους

-Δυνατότητα για τον πελάτη να συμπληρώσει τα απαραίτητα στοιχεία για την πραγματοποίηση της κράτησης

-Επιβεβαίωση της κράτησης με e-mail, SMS κλπ μετά από ηλεκτρονική πληρωμή κράτηση.

 

Τι πρέπει να έχετε υπόψιν όταν επιλέγετε μηχανή κρατήσεων

 

Σήμερα υπάρχουν αρκετές εταιρείες που προσφέρουν μηχανές κρατήσεων και οι δυνατότητες διαφόρων προϊόντων κυμαίνονται από την παροχή βασικής λειτουργικότητας αναζήτησης και κράτησης έως εξαιρετικά σύνθετες λύσεις με πολλούς ενσωματωμένους αλγόριθμους δίνοντας περισσότερες επιλογές πωλήσεων για τα καταλύματα με αποτέλεσμα να μεγιστοποιείται το κέρδος.

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε μερικά από τα χαρακτηριστικά που προσφέρουν οι καλύτερες μηχανές κρατήσεων:

- Βέλτιστη παρουσίαση του κάθε τύπου δωματίου με δυνατότητα οπτικοποίησης μεγάλου αριθμού φωτογραφιών και λεπτομερών περιγραφών

- Δυνατότητα προβολής δωματίων και επιλογών διαμονής που εξυπηρετούν τον πελάτη.

- Προσφορά εναλλακτικών ημερομηνιών και τρόπων διαμονής όταν δεν υπάρχει διαθεσιμότητα για την αρχική του αναζήτηση του πελάτη

- Μεγάλος αριθμός επιλογών γλώσσας και πωλήσεις με διαφορετικά νομίσματα

- Βελτιστοποίηση για φορητές συσκευές

- Δυνατότητα για επιπλέον διαφημιστικές λειτουργίες όπως αναδυόμενων μπάνερ

- Δυνατότητα up-sale διαφόρων έξτρα, πρόσθετων υπηρεσιών, αναβάθμιση δωματίων κα

- Ενσωμάτωση σε κοινωνικά δίκτυα

- Στατιστικά στοιχεία σχετικά με την παρουσία της μηχανής κρατήσεων, την ενσωμάτωση του google analytics κα

- Στόχευση πελατών με που δεν ολοκλήρωσαν τις κρατήσεις τους

- Διάφοροι τρόποι για ηλεκτρονικές πληρωμές

- Κωδικοί για προσφορές και άλλες δυνατότητες για εκπτώσεις

 

Γιατί πρέπει να αποκτήσετε μια Μηχανή Κρατήσεων

 

Αναμφίβολα, υπάρχουν πολλά επιχειρήματα υπέρ της χρήσης μίας μηχανής κρατήσεων για κατάλυμα και πραγματικά ελάχιστα επιχειρήματα κατά.

 

Ακολουθούν ορισμένα θετικά επιχειρήματα:

- Διαθέστε το κατάλυμά σας για κρατήσεις μέσω διαδικτύου

Στατιστικά, περίπου το 60% των πελατών βλέπει προσφορές για διαμονή σε πλατφόρμες και ταυτόχρονα στον ιστότοπο του καταλύματος που έχουν επιλέξει. Εάν δώσετε τη δυνατότητα στους πελάτες να κάνουν κράτηση μέσω του ιστότοπού σας, αυξάνετε τα κέρδη σας αφού μειώνονται οι προμήθειες που πληρώνετε σε πλατφόρμες και τουριστικά γραφεία και παράλληλα τα καταλύματα γίνονται ανταγωνιστικότερα αφού ο διαχειριστής της μηχανής κρατήσεων μπορεί να δημιουργήσει προσφορές είτε με χαμηλότερο κόστος είτε αυξάνοντας το κόστος της διανυκτέρευσης πουλώντας έξτρα υπηρεσίες.

 

Η συνεργασία με διαφορετικές πλατφόρμες σάς δίνει την ευκαιρία να προσεγγίσετε νέο κοινό και να διαφημίσετε αποτελεσματικά το κατάλυμά σας αλλά ταυτόχρονα περιορίζει την ικανότητά σας να μεγιστοποιήσετε τα έσοδα από τις κρατήσεις σας. Για να μπορέσετε να ανακτήσετε τον έλεγχο των κρατήσεών σας, θα πρέπει να λαμβάνετε αρκετές από αυτές απευθείας μέσω της μηχανής κρατήσεων.

 

- Πληρώστε λιγότερες προμήθειες

Οι κρατήσεις μέσω του της μηχανή κρατήσεων σας κοστίζουν πολύ λιγότερο από τις προμήθειες σε πλατφόρμες. Οι απευθείας κρατήσεις θα συμβάλουν σημαντικά στην αύξηση των κερδών σας.

 

- Αυξήστε τις κρατήσεις

Ο ιστότοπός σας λειτουργεί 24/7. Μόλις βρεθεί ένας πελάτης στον ιστότοπό σας,  του βολικότερο να κάνει κράτηση μέσω της μηχανής κρατήσεων αντί να μεταβεί σε μία πλατφόρμα και να κάνει κράτηση από εκεί.

 

-Λάβετε πληρωμές με πιστωτική κάρτα

Η μηχανή κρατήσεων επιτρέπει στους πελάτες να πληρώσουν για την κράτηση με πιστωτική κάρτα, κάτι που σας σώζει από περιττή γραφειοκρατία.

-Παρέχετε στον πελάτη τη δυνατότητα να κάνει κράτηση στη γλώσσα και στο νόμισμα που τον βολεύει.

Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται οι παρεξηγήσεις και κερδίζεται η εμπιστοσύνη του πελάτη ακόμη και πριν την άφιξη στο κατάλυμα

 

-Προσφέρετε τις βέλτιστες προσφορές και εκπτώσεις ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη

Οι πλατφόρμες κρατήσεων συχνά δεν επιτρέπουν την παρουσίαση όλων των διαθέσιμων επιλογών διαμονής στο κατάλυμα. Μία καλή μηχανή κρατήσεων σάς επιτρέπει να ρυθμίζετε προσφορές της τελευταίας στιγμής ή εκπτώσεις έγκαιρης κράτησης μέσα σε λίγα λεπτά, γεγονός που αυξάνει τις κρατήσεις και δημιουργεί πιστούς και ικανοποιημένους πελάτες.

 

Συνοψίζοντας, οι μηχανές κρατήσεων εύκολα στη χρήση συστήματα και δεν απευθύνονται μόνο σε πολυτελή ξενοδοχεία. Είναι αναγκαία συστήματα για το κάθε κατάλυμα και ο διαχειριστής μπορεί να βελτιστοποιήσει το μάρκετινγκ του καταλύματος του έτσι ώστε να αυξήσει το κέρδος.

 

Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας. Συνεχίζοντας αποδέχεστε αυτά τα cookies.